tiistai 17. toukokuuta 2011

Ohjelma ja pakolliset varusteet

Päätös on siis tehty ja sitten on vain keksittävä laji ja toteutettava sitä niin kauan kunnes ollaan kunnossa. Helppoa! Ja lajikin löytyi ihan vahingossa. Sellainen jota olin viimeiseksi ajatellut koska en pidä koko lajista ollenkaan. Lähtökohdat ovat siis hyvät.

Työpaikan kahvipöydässä tuumailin ääneen lajittomuuttani ja eräs työtoverini ehdotti juoksua. Ensimmäinen reaktioni oli perskeikkanaurut. Juoksua! Minulle! Mä en juokse, mun kroppa ei tykkää juoksemisesta. Se on tylsää ja sitä ei jaksa tehdä. No yllytyshullu kun olen ja sain vinkkinä vielä helpon ohjelman niin mikäs siinä. Kokeillaan nyt sitten sitä. Sohvaperunan juoksukoulu, kuulostaa ihan mun jutulta.


Sitten alkoi armoton varustautuminen. Mitä sitä tarvitsee kun juoksee? Lenkkarit. Paitsi nykyään niitä kutsutaan juoksukengiksi. Tämän selvitin lyhyehkön taustatutkimuksen aikana jotten heti nolaisi itseäni kaupassa. Ostin Niket. Merkkivalintaan vaikutti Siivoton juttu -leffa. Nyt mulle tulee kengistä aina hyvä fiilis kun tulee se leffa mieleen. Hyvä fiilis on tärkeä, muuten mulla kariutuu koko juttu heti alkuunsa.

Toinen tärkeä varuste... Urheilurintaliivit. Mun pitää jotenkin saada kiinnitettyä daisarit juoksemisen ajaksi. Ei ole mukavaa, eikä lasten katsottavaa kun E-kupin ryntäät pomppii pitkin Kempeleen teitä ja polkuja. Taas mulle aukesi ihan uusi maailma. Yleensä olen alusvaateosastolla keskittynyt niihin pitsisiin, nyt sitten tutkailin sitten niitä tylsän näköisiä. Ensimmäinen ongelma. Ei kokoja. Miksi ihmeessä noita tehdään AA ja  A -kokoisina ja isommille ryntäille ei löydy mistään vaikka juuri niille pitäisi olla tukea? Vai onko niin että ne isommat ostetaan pois ja pienemmät jää telineeseen roikkumaan? Aikani kierreltyäni löysin parit ja ostin äkkiä pois ennenkuin kukaan muu ehtii.

Sitten olikin kaikki kunnossa itse toimintaa varten. Piti vain odotella seuraavaa maanantaita että voi aloittaa!

1 kommentti:

  1. Loistavaa Maria! Tämä on niin tuttua!! Minä aikoinani sanoin että ainoa urheilulaji jota en varmasti koskaan tule harrastamaan on juoksu! Ei ole mitään niin vastenmielistä kuin juosta hikisenä, räkä poskella pitkin katuja. Kaupunkilainen keksi oivan ratkaisun: ei tartte ihmisten ilmoilla - juoksumatot! Tosin mua on siunattu siitä hyvällä työpaikalla että on olemassa hyvä kuntosali ja siellä juoksumatto!

    Mutta tuo varustelu on ihan bueno! Kunnon jalkineet pitää olla, olen oppinut sen oikeasti - jos juokset, panostat niihin tai sitten kärsit! Ja kunnon tissiliivit, siis urheilu-sellaiset! Kunnon kapalointi, ei pysty muuten juoksemaan sanoo tämä myöskin E-kuppi!!!

    VastaaPoista