perjantai 3. kesäkuuta 2011

3. viikko - Perjantai

Ohjelma:
Kävele 5 min. rauhallisesti, juokse 4 min.
Käänny takaisin ja toista harjoitus kotimatkalla.

Noniin, tämä nyt ei mennyt ihan niinkuin piti. Ensinnäkin mä ihan vahingossa nautin muutaman lasin skumppaa ennen lenkkiä ja lähdin sitten pikku huppelissa kiertämään Kempeleen pyöräteitä. No eka kävely meni hienosti niinkuin aina. Juoksukin lähti hienosti liikkeelle. Mä tunsin itseni nopeaksi kuin gebardi ja kevyeksi kuin perhonen, mutta mä olin tehnyt pikku virhearvion reitissä ja olin melkein heti ylämäen alapuolella. (No se ainoa mäki täällä Kempeleessä.. tai koko maakunnassa..)

Urheasti jatkoin kuitenkin juoksua. Ei tuntunut pahalta. Siinä ajattelin että taidan toistekin juosta huppelissa kun menee näin hyvin. Mutta mä en ihan päässyt edes ajatuksen loppuun kun mulla alkoi vasen pohje kramppaamaan. Sattui. Piti vaihtaa kävelyyn. Kävelin pari askelta ja yritin taas juoksua. Pääsin vähän matkaa eteenpäin ja sitten alkoi taas sattumaan. Armollinen ajastin piipasi joten sain jatkaa kävelemällä ihan hyvällä omallatunnolla.

Seuraavalla kävelyosuudella alkoi vasen kantapää hiertymään. MIKSEI KUKAAN SANONUT ETTÄ PITÄÄ OLLA MYÖS SUKAT! Mä onnuin oikeaa jalkaa ja aristin vasenta. Ja sitten mua alkoi ihan hulluna naurattaa koko tilanne. Mä olin ihan hiton kaukana kotoa, rampana ja pikkupäissään. Jatkoin matkaa ja välillä tyrskähtelin nauruun. Ajastin piipasi juoksuosuutta. Sinnillä yritin vielä juoksuakin ja askelia tahditti "au, au, au, au au....." Sitäpaitsi mä ajattelin etten ikinä pääse kävelemällä himaan. Pakko juosta edes vähän. Ja silti mua nauratti. Etenin puuskuttaen, hihittäen ja voihkien.

Ikinä ennen ei kotimatka ole ollut näin vaikea. Tarinan opetus: Nauti skumppa vasta lenkin jälkeen ja MUISTA SUKAT!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti